Урок английского языка в 7 классе на тему «Создаём экологический музей»
Создаём экологический музей
Урок английского языка для учащихся 7 класса
Задачи:
Тренировать речевые компетенции учащихся: аудирование, говорение, чтение, письмо.
Активизировать в речи учащихся лексико-грамматический материал по теме «Экология».
Развивать у учащихся внимание, логическое мышление, умение сравнивать и анализировать.
Развивать творческие навыки учащихся.
Повышать интерес к предмету «Иностранный язык».
Воспитывать бережное отношение к природе и любовь к Родине.
Оборудование:
Лексические карточки, диск с фильмом “To Live Or Not To Live”, компьютер, мультимедиа проектор, интерактивная доска «SMART», экологические плакаты, эмблемы экологических организаций, карточки с заданиями, таблицы, графики, рисунки, фотографии, аудиокассета с записью звуков леса.
Ход урока:
Звучит красивая музыка. Учитель показывает фотографии с красивыми пейзажами.
Dear pupils, look at these photos. Do you like these places? Are there many such places on our planet? Why? Do you agree that ecological problems are very important nowadays? You are right. That is why we speak so much about it at our lessons. We have gathered much information and interesting material and today we have a holiday- we open our Ecological Museum. Let’s come into its halls and look at its exhibits.
Учащиеся читают названия залов.
Ecology Hall.
Hall of Ecological Organizations.
Ecological Art Gallery.
Ecology of Novobataisk.
Children’s Hall.
Video Hall.
Here we are in the first hall- Ecology Hall. It is devoted to ecological science. Our guides will tell you about it.
Учащиеся выступают с рассказами об экологии и экологических проблемах. Они демонстрируют графики, таблицы с помощью интерактивной доски.
Now answer my questions:
Do you like this hall?
What is “Ecology”?
What are the main ecological problems?
What do scientists do to solve these problems?
Our next hall is devoted to ecological organizations. Listen to our guides.
Учащиеся выступают с сообщениями об экологических организациях разных стран. Демонстрируются компьютерные презентации.
- What ecological organizations do you know now?
- What tasks do they solve?
- Is there an ecological organization in Novobataisk?
- Do you want to make such organization in our village?
- What name can we give to it?
- Can you invent an emblem of it?
- What will be the program?
And now, look, we are in Ecological Art Gallery. Here you can see many nice pictures and posters devoted to main problems of our planet. Our guides will show you the exhibits of this hall. Listen to them.
Учащиеся проводят экскурсию по галерее. Демонстрируются рисунки учащихся и прослушиваются комментарии к ним.
What poster did you like best of all?
Which is the most beautiful picture?
What problems are most posters devoted to?
Do you like our gallery?
And now we shall visit the hall devoted to our village. But first tell me please, do we have any ecological problems in Novobataisk? What are they?
Учащиеся отвечают на вопросы, обсуждают проблемы.
How do we solve our problems? When we discussed ecological situation in Novobataisk you wrote articles in newspaper, in these articles you told what must be done to improve the situation in our village. Let’s read some of these articles.
Учащиеся читают и переводят тексты.
We live in a rather nice from the point of view of ecology region. But it doesn’t mean that we shall stay aside from global problems. For example, there is a sharp problem of economy of water and energy. At our lessons you made “Economy contracts”. And now you will read the contracts, which were made by the pupils of the 7-th form “B”.
Учащиеся читают и обсуждают тексты.
And now we are in the Children’s Hall. What is it? You know, many museums in Great Britain and in the USA offer children “Working Papers” while they visit them. On these papers there are some interesting tasks, devoted to these museums. Pupils of your form have prepared such papers and they suggest you to fill them.
Учащиеся заполняют рабочие листы с различными заданиями. (Можно использовать задания на бумаге и в электронном виде)
And now let’s visit the last hall of our museum- Video Hall. Today we shall watch a nice film “To Live or Not to Live”.
Учащиеся просматривают и обсуждают фильм.
Well, our excursion is over, I think that we have created a nice, useful and important museum.
And what do you think about it? Tell me please about your impressions. What was interesting for you, what did you like most of all?
I would like to finish our meeting with a very nice Russian poem.
Мой родной, мой земной, мой кружащийся шар,
Солнце в жарких лучах, наклоняясь, как гончар,
Варит влажную глину, с любовью лепя,
Округляя, лаская, рождая тебя.
Керамической печью космических бурь
Обжигает бока и наводит глазурь.
Наливает в тебя голубые моря,
И где надо - закат, и где надо - заря.
И когда ты отделан и весь обожжён,
Солнце чудо своё омывает дождём.
И отходит на воздух и за облака,
Посмотреть на творение издалека.
Ни отнять, ни прибавить, такая краса!
До чего ж этот мир гончару удался!
Он, руками лучей сквозь туманы светя,
Дарит нам своё чудо: Бери, мол, дитя!
Дорожи, не разбей, на гончарном кругу
Я удачи такой повторить не смогу!