12+  Свидетельство СМИ ЭЛ № ФС 77 - 70917
Лицензия на образовательную деятельность №0001058
Пользовательское соглашение     Контактная и правовая информация
 
Педагогическое сообщество
УРОК.РФУРОК
 
Материал опубликовала
Маркова Мария Владимировна25
Россия, Пермский край, Пермь
Материал размещён в группе «Бесплатное участие+Сертификат»

Итоговая работа.

План-конспект урока.

Класс: 4

УМК: English – 4 (авт. И.Н.Верещагина, О.В.Афанасьева)

Тема: Town life. London.

Дидактическая цель: повторение, систематизация и обобщение знаний по теме.

Задачи:

Образовательные:

Активизировать изученную лексику по теме.

Повторить достопримечательности Лондона.

Способствовать развитию навыка монологической речи, аудирования.

Обобщить пройденный материал по теме.

Воспитательные:

Воспитать у учащихся уважение к исторических и культурным памятникам.

Воспитать лингвистическую компетенцию учащихся и их познавательную активность.

Развивающие:

Развить лингвострановедческую компетенцию

Развить языковую догадку

Развить ассоциативное, логическое и критическое мышление, память

Развить умение ориентироваться в тексте, осуществлять поиск информации.

Способствовать развитию умению работать в парах.



Формы, методы, педагогические приёмы: рассказ с использованием наглядного, дидактического и раздаточного материала о достопримечательностях. Беседа по прослушанному тексту.









Конспект урока:



Организационный момент, приветствие:


Hello, I’m glad to see you! Sit down, please!

Фонетическая зарядка:



Pussy-cat, pussy-cat, where have you been?

I’ve been to London to look at the Queen.

Pussy-cat, pussy-cat, what did you do there?

I frightened a little mouse under a chair.


Сообщение темы и целей урока:


The aims of our lesson are to revise vocabulary, London's sights.


Активизация лексики по теме:

T: Let‘s play a snowball game to revise the London’s sights.

P: Buckingham palace

Buckingham palace and Hyde Park

Buckingham palace, Hyde Park and The Tower

Buckingham palace, Hyde Park, The Tower and St Paul’s Cathedral

.



Работа в парах:

Now we are going to work in pairs. I’ll give you the pictures of the places to visit in London and your task is to put in the missing words in the text.

(Учащиеся вытягивают карточки с изображением достопримечательностей Лондона и заполняют пропуски в тексте. Работа выполняется в парах. Затем выступают перед классом с подготовленным монологом о достопримечательности.)

Карточки:

1

t1674205191aa.jpg

You can visit … in the heart of London. It was a fortress, a palace, a prison and the King’s … . Now it is a … .You can see a lot of interesting things in the rooms of the … . Its square walls are … and very … .

built it in the …th century. There are always … in … . People keep them and look after them very well as they believe that London will be rich while they live there.

2

t1674205191ab.jpg

One of the greatest English churches, … , is not far from the Tower of London. The famous English architect … built it in the …th century after the … . It is a beautiful building with tall … and … . In one of its towers there is one of the largest … in the world. It is also one of the … churches in London.

3

t1674205191ac.jpg

Square is in the centre of London. Some people say it is the most beautiful place in London. In the idle of the square stands a tall … . It is a monument to … … .Four bronze … look at the square from the monument. There are two beautiful … the square.

4

t1674205191ad.jpg

The large clock in one of the towers is … . … is the name of the clock and the bell in the clock tower of the Houses of … . You can hear its sound every … in London. The clock and the bell got their names after Sir … … . He was a tall man, whose nickname was … .

5

t1674205191ae.jpg

On the other side of Parliament Square is … … . It is one of the most famous and beautiful … in London. It is very old too. It is more than … years old. There are so many … and … there. … … is famous for its Poets’ … too. Many great … are buried there. The … with its two tall … is really wonderful.

6

t1674205191af.jpg

The Queen of England lives in … … . It is a wonderful building with a … in front of it which is the … … Memorial. It takes people ten to twenty minutes to get from … … to … Square, in the centre of London. It was built in … .There are … rooms. The ceremony of changing the Guard takes place in front of the … daily from April to August.



Физкультминутка.

I see you are tired. Let’s have a rest.

Up, down, up, down,
Which is the way to London Town?
Where? Where?
Up in the air,
Close your eyes
And you are there.

Совершенствование навыка аудирования.

T: Now we are going to listen to the text “Don’s Letter to His Friend”. The key words are: Scotland, theatre, streets, square, tower, church, bridge, museum, cinema, shops, monuments. Try to guess what this text is about.

P: (варианты ответов учащихся)

T: Now let’s listen to the text and you have to do two tasks.

(Текст прослушиваемого:

Don’s Letter to His Friend

      Many people write letters to friends in other countries. They often write about their families and homes or about the places they live in.
      Here is Don’s letter to his friend.
      My name is Donald but my friends call me Don. We live in Scotland, in a small house far from the town centre. Our town is small, but there is a theatre in it, in the main square.
      The streets in my town are not very wide, but they are very beautiful, with a lot of flowers and trees. Our house is in the old part of the town. You can see an old square tower in that part. It was built many centuries ago and nobody knows the name of the architect. The tower is very high and there is a large bell in it. You can hear it ring twice a day. The tower has become our town museum. If you visit this place, turn to the left and the road will lead you to a beautiful small church. When you cross the bridge you will be in the new part of the town.
      The streets are wide in this part. There are also many cinemas and shops, as well as some monuments. I have already been to many places of interest in our town and can show them all to you. If you have never seen Scotland come and stay with us. Maybe you’ll find our life here quite different from your life in the city, but I’m sure you’ll like our little town. )


После двух прослушиваний учащиеся выполняют задания:

Task 1. Agree/ disagree.

 Many people write letters to friends in other countries.

His name is Don.

He lives in England.

His house is in the old part of the town.

His town is big.

Task 2. Choose the right variant.

People often write about their a) friends b) families c) pets.

He lives in a a) small house far from the town centre b) big house far from the town centre c) small house not far from the town centre

The streets in his town are a) not very wide b) not very beautiful c) small.

You can see a) a theatre b) a lot of trees c) an old square tower in that part.

You can hear bell ring a) once a day b) every day c) twice a day.

(Затем проводится устная проверка выполненных заданий с обсуждением ошибок)


Пение песни “London’s burning”.

London’s Burning

London’s burning, London’s burning.
Fetch the engines. Fetch the engines.
Fire, fire!
Fire, fire!
Pour on water, pour on water.


Заключительный этап урока. Подведение итогов. Домашнее задание.

T.: Look at the blackboard and write down your home task for the next lesson. Thank you for your lesson. You worked well today. Our lesson is over. Good-bye. 





















Анализ усвоенности материала и интереса учащихся к теме.

Все учащиеся проявили интерес к данной теме. На уроке были созданы условия, благоприятствующие созданию и росту внутреннего побуждения к учению, умению вступать в коммуникативные отношения, использовались разнообразные методы и педагогические приемы. Учащиеся выполняли задания с желанием и включались в разные виды деятельности. Это позволило организовать на уроке парную и индивидуальную работу. Дети учились рефлексировать свою  работу на уроке. Атмосфера урока была доброжелательной, а условия комфортными.  На уроке была создана  положительная эмоциональная атмосфера, которая настраивала  учащихся на  урок. Были созданы условия для раскрытия творческого потенциала каждого учащегося и его  дальнейшего развития.

Все учащиеся справились с заданиями по аудирования и достопримечательностям. Неудовлетворительных оценок не было.

Цели, поставленные перед данным уроком, достигнуты полностью, благодаря чёткой структуре урока, продуманности видов деятельности и последовательности этапов урока. Все этапы были выдержаны, логика урока не была нарушена, выбранные методы, приемы, средства обучения оказались оправданными.



Опубликовано в группе «Бесплатное участие+Сертификат»


Комментарии (0)

Чтобы написать комментарий необходимо авторизоваться.