Муниципальное автономное общеобразовательное учреждение
«Средняя общеобразовательная школа с углубленным изучением отдельных предметов №3»
Урок английского языка в 5 классе по теме:
“My timetable”
Буторина Дарья Сергеевна,
учитель английского языка
Березники 2013
Название раздела дисциплины: лексика английского языка
Роль и место темы в курсе:
Данный урок был разработан для учащихся 5 класса общеобразовательной школы при учебной нагрузке 3 часа в неделю и применялся в дополнение к учебнику «New Millennium English» в первой четверти. Тема «My timetable» является первой в теме «School and daily routines».
Цель: научиться рассказывать о своем расписании
Задачи:
Образовательные:
Совершенствование фонетических навыков.
Введение и закрепление новой лексики по теме.
Формирование коммуникативных навыков учащихся.
Развивающие:
Создание условий для развития памяти, внимания и мышления.
Воспитательные:
Воспитание интереса к школе и школьным предметам.
Формирование культуры взаимоотношений при работе в парах .
Тип урока: комбинированный (повторение дней недели и изучение школьных предметов (новая лексика)).
Оборудование:
Английский язык: Английский язык нового тысячелетия / New Millennium English: Учебник для 5 кл. общеобраз. учрежд. Четертый год обучения / Н.Н. Деревянко, С.В. Жаворонкова, Л.Г. Карпова, Т.Р. Колоскова, Н.Б. Пономарева, Л.Н. Струкова. – 2-е изд., испр. и перераб. – Обнинск: Титул, 2012. – 176с.: ил.
Английский язык: Английский язык нового тысячелетия / New Millennium English: Учебник для 5 кл. общеобраз. учрежд. Четертый год обучения / Н.Н. Деревянко, С.В. Жаворонкова, Л.Г. Карпова, Т.Р. Колоскова, Н.Б. Пономарева, Л.Н. Струкова. – 2-е изд., испр. и перераб. – Обнинск: Титул, 2011. – 96с.: ил.
Экран, проектор, компьютер.
Приложение:
Презентация к уроку
Ход урока
Lead In (организационный момент) is used to engage pupils and generate interest in the topic (3-4 min).
T: Good afternoon, pupils!
P: Good afternoon, teacher!
T: Sit down, please! Look at the board [Слайд 2]. What can you see?
P: (suggestions)
T: Good of you! Now guess the topic of our lesson.
P: (suggestions)
T: OK. We are going to talk about your school subjects and your timetable.
Vocabulary revising (повторение лексики по теме «Дни недели») is used for clarifying lexis essential for understanding (3-4 min).
T: Look at the board again. Name days of the week.
P: (name days of the week)
T: Perfect! Open your WB at p. 10 and find days of the week in ex.1.
Pupils do the task while teacher monitors.
Pair check (проверка в парах) is used for pupils to negotiate their answers and gain more confidence (1-2 min).
T: Check with your partner.
Feedback (обратная связь) is used to confirm answers and clarify any problem areas (1-2 min).
Vocabulary introducing (введение новой лексики) is used to clarify essential lexis (8-9 min).
Russian [Слайд 3]
Literature [Слайд 4]
Maths [Слайд 5]
History [Слайд 6]
Biology [Слайд 7]
Music [Слайд 8]
Art [Слайд 9]
PE [Слайд 10]
English [Слайд 11]
ICT [Слайд 12]
Technology [Слайд 13]
Science [Слайд 14]
Drama [Слайд 15]
Geography [Слайд 16]
Elicit vocabulary with the help of pictures and CCQs.
Model
Drill
Written form
When T shows a picture, she asks whether pupils like this subject or not.
Drilling (тренировка лексики) is used for pupils to respond (4-5 min).
T: Look at the board. Guess the name of the subject [Слайд 17].
Reading for gist (чтение) is used to introduce once, twice, four times a week (3-4 min).
T: Open your books at p. 20 ex. 2a. Read what children say about their timetable and guess what the new words mean.
P: (read and guess)
T: Good of you! We use these phrases when we want to say about number of lessons during the week.
Game «Simon says…» (игра «Саймон говорит…») is used for pupils to have a rest (4-5 min).
T: Let’s relax and play a game. Listen to me and repeat after me if Simon says «Please».
Follow Up (завершение) is used for pupils to respond to the topic (4-5 min).
T: Open your diaries. Name your subjects.
P: (name subjects they have in the timetable)
T: Super! Compare your timetable and Jane’s timetable from ex. 1a.
Pupils do the task while teacher monitors.
Pair Check (проверка в парах) is used for pupils to negotiate their answers and gain more confidence (2-3 min).
T: Discuss your answers in pairs.
Pupils pair check while teacher monitors and notes their mistakes.
Feedback (обратная связь) is used to confirm answers and clarify any problem areas (1-2 min).
T: Who wants to compare timetables?
P: (compare timetables)
Analysis of mistakes (работа над ошибками) is used to draw pupils’ attention to some mistakes (2-3 min).
T: You worked excellent today. But I noticed some mistakes. Let’s discuss them.
Pupils try to correct their mistakes.
Reflection (рефлексия) is used to close the lesson (1-2 min).
Данный урок был проведён в 5 «А» классе в сентябре 2013 года. Цель урока была сформулирована совместно с учащимися. Применение ИКТ на данном уроке позволяет работать с лексическим материалом, не прибегая к переводу, активизирует мыслительную деятельность обучающихся на уроке, повышает их мотивацию.