|  			2.Постановка 			проблемы. Цели 			и задачи урока. |  			Погружение 			в ситуацию 			общения |  			7 мин |  			П. озвучивает 			тему,  выдвигает 			проблему, цель 			урока, вовлекает 			студентов в 			беседу 
 -Today 			we’ll have an interesting lesson. We’ll speak about 			our college Answer 			my questions: - 			What do you know about our college? - 			Where is it situated? - 			Is it old or young? -When 			was it founded? - 			How many students are studying here? - 			What is your specialty?  			 -Why 			did you enter this college? 
 |  			Ответы на вопросы 			преподавателя. Выделение 			основных 			компонентов 			речевой деятельности 						 
 Отвечают 			на вопросы 			преподавателя. 			Особое внимание 			уделяется 			ответам на 			вопрос «Почему 			вы поступили 			в этот техникум?» -I 			entered this college because:  			 - 			I want to be a technologist; - I live not far from here; |  			Установление 			причинно-следственных 			связей,  			 | 
|  			3.Актуализация 			знаний. |  			Введение нового 			материала Активизация 			материала  			 |  			60 мин |  			 1.П. предлагает 			обучающимся 			посмотреть 			презентацию 			“Zavolzhie auto-engine 			college” и прослушать 			информацию 			о техникуме -I 			suggest you to listen to the presentation about history of the 			college. Try to understand new information about our college. 2. 			П. задает 			вопросы: - 			What is the official name of our college? - 			When was it founded? - 			How old is it now? -How 			many buildings does it occupy? 3. П. 			выдает  задания 			на ориентирование 			в здании колледжа: .- По 			фрагменту 			фото определите 			название кабинета 			и его местоположение -And 			how well do you know the college?  Look 			at these photos and try to guess what classroom it is? What floor 			are these rooms on? 4.П выдает 			листы и маркеры 			для обозначения 			маршрута из 			кабинета 			англ.языка 			до предложенного 			места внутри 			здания колледжа; -Can 			you explain in English how to get from classroom № 150 to …( 			the library, classroom of History, the gym)  			 - Нарисовать 			и озвучить 			путь из кабинета 			№150 до: - библиотеки, 			кабинета истории, 			 спорт зала, 						 Now 			I’ll give you a list, paint the route and be ready to 			explain your way.  			 5.П 			I see that you know our college well. Do you have any favourite 			place in our college -What 			is a favourite place of the students in our college? Perhaps this 			is our canteen. -Давайте 			обыграем диалог 			возможный 			диалог в столовой 			между студентом 			и продавцом. 			Будьте 			вежливы! Let’s 			play the dialogue between you and a saleswoman in the canteen. Be 			polite! Продавец 			буфета надевает 			фартук, шапочку. 			Используют 			бумажные деньги, 			образцы товаров.( 			кофе, чай, шоколад, 			салат, булочки 			и др.)  ( ролевая 			игра) 
 
 6. П. 			задает вопросы: Let’s 			speak about our professions   – What 			professions are there in our college? -What 			is your future profession? -What 			department do you study at?  			  – What 			year are you in? – 
 
 
 
 7. П. 			дает задание 			охарактеризовать 			преподавателей 			техникума. -Когда 			мы говорим  			о профессиях, 			нам не следует 			забывать о 			наших учителях. 			Я приготовила 			 фотографии 			некоторых из 			них. -Назовите 			имя учителя 			и предмет, который 			он преподает. -Speaking 			about departments we should remember about our teachers. Studying 			at these departments you get knowledge from our teachers.  There 			are a lot of teachers in our college. You can see the photo of 			them.  			 П дает 			задание на 			составление 			коллективного 			портрета 			преподавателей 			техникумаа. - 			Can you form the collective portrait of your teachers– What 			are they like? 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 8.П.  Задает 			вопросы на 			знание предметов. 						 -What 			subjects are taught in your department? You study many subjects. 			They are difficult but interesting. In your studying you will 			learn of necessary and important things for your future specialty. 			You see a lineword. (there are 8 			words)  Mathematics 			(The students do sums,  we count, we  add, divide, multiply and 			subtract.) English 			(The students read texts, translate, learn dialogues, and know 			about the traditions of English-speaking countries) Russian 			(The students  do grammar exercises, learn the native language) Chemistry 			(It is a favourite subject. It is important subject in the 			college. The students learn new and interesting things about 			substances.) History 			(It is very interesting subject. It retells us about past events 			of our country.) Literature 			(The students read the classic 			books, retell and analyze them. We write reports about the 			biography of great writers).  Information 			technology (It is very important 			and necessary subject for modern specialists. The students learn 			to work on the computer.)  			Physics 			(It is important to know this subject for future specialists. The 			students learn important laws of nature, motion, power, electrical 			phenomena and many interesting things.) 9П 			задает вопрос 			А что вы можете 			сказать о 			студентах 			нашего техникума? 						 - What can you say about 			students of our college?- |  			Знакомятся 			с содержанием 			 			 Слушают 			и понимают 			речевое высказывание Выделяют 			новую информацию. 
 
 Отвечают 			на вопросы: The 			official name of our college is Zavolzhie 			auto-engine college” It 			was founded in 1953. It 			occupies 3 buildings. 
 
 Classroom 			of Literature, it’s on the second floor; ( 			History, 			gym, 			English, 			 			 
 
 
 
 Отвечают 			на вопросы. 
 
 -When 			you come out of the classroom № 150 turn right, go down to 			the first floor, turn left again, then go along the corridor  			about 5 steps and the library will be on the left side of you . 
 
 This 			is students’ canteen. 
 Участвуют 			в 			ролевой 			игре Student: 			Can I have a apple pie  and a cup of tea? Sw: 			Would you like tea with sugar? S.: 			Yes please Sw.: 			Anything else? S.: 			No How much is it? Sw.: That’s 50 roubles. S.: 			Thanks. Sw.: 			Have a nice day 
 -There 			are many professions in our college such as: a technologist, a 			programmer, a cooker, an auto mechanic  			 - 			My profession is a technologist. - 			I study at the Technology of Machine Building -I 			am in the first year. - 			I study at group № TM-19  			 . 
 Просматривают 			фото преподавателей, 			составляют 			коллективный 			портрет. This 			is Anna Aleksandrovna. She is a teacher of Russian language and 			Literature. She is very kind and clever. She always answers all 			our questions and listens to us very attentively. The 			teachers of our college are very kind and clever, attentive and 			sympathetic, mysterious and punctual, tolerant and artistic, merry 			and the experts in their subjects. 
 Распознают 			 и записывают 			названия 			предметов. Mathematics 			( English Russian Chemistry History Literature Information 			technology Physics 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 Отвечают 			на 			вопрос; 
 They 			are clever  			 - 			well read  			  - 			Our students  are very easy to deal with. 
 |  			Коммуникативные 			УУД Регулятивные 			УУД Общеучебные 			УУД  			 Познавательные 			действия: работа 			с информацией; 			строить речевое 			высказывание 			в устной речи 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 Построение 			схемы строить 			речевое высказывание 						 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 Нравственно-этическое 			оценивание 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 Подведение 			под понятие. 						 
 
 
 
 
 
 Построение 			диалога | 
|  			4. Обобщение 			и систематизация 			знаний. 
 |  			Включение 			знаний на 			повторение: 			заполнение 			схемы |  			15 |  			Сегодня на 			уроке мы собрали 			достаточно 			информации 			о нашем техникуме. 			Давайте, обобщим 			эту информацию. -So 			,we’ve collected much information about our college. Let’s 			summarize this information. Fill in this claster and add it at 			home. 
 -П дает 			задание: предлагает 			обучающимся 			заполнить 			кластер:. 
   
   - Our college   
     			 
 |  			Выдвигают 			возможные 			варианты, 			аргументируют 			ответы при 			выборе общего 			решения в 			сотрудничестве 
 Понятие 			техникум 			–ассоциируется 			с историей ( 			в прошлом и 			настоящем); 			здание (кабинеты); 			профессии; 			предметы 			(общеобраз., 			цикла); студенты 			(учебная деятельность, 						 Our college is associated 			with the history, buildings, professions, departments, teachers, 			students… |  			Коммуникативные 			УУД Регулятивные 			УУД Общеучебные 			УУД  			 выполнение 			 анализа, обобщения, 			структурирование 			знаний; 
 | 
|  			5. Подведение 			итогов. Рефлексия. 
 |  			Осуществление 			самоанализа 			деятельности 			обучающихся 			по выполнению 			заданий. Постановка 			домашнего 			задания. |  			5 мин 
 |  			 П 			выдает 			домашнее задание: 			Дополните 			кластер дома 			и напишите 			сочинение 			“My 			college” 						 - And I see you 			can speak and write about our college. I hope you can give a full 			information of it in your message.  			  			Просит 			заполнить 			обучащихся 			карточку 			рефлексии,( 			трудности, с 			которыми им 			пришлось 			столкнуться 			на уроке и 			ответить на 			вопрос, удалось 			ли им преодолеть 			данные трудности, 			побуждение 			обучающихся 			к оценке собственной 			деятельности 			на уроке.)   			 1. 			Понравился 			ли вам наш урок? 			Да/Нет 2. 			Были ли трудности 			в понимании 			речевых высказываний? 			Да/ Нет 3. 			Была ли атмосфера 			доброжелательной? 			Да/Нет 4. 			Была ли информация 			полезной для 			вас? Да/ Нет 5. 			Поставьте 			себе оценку 			3/4/5 
 1. 			Do you like our lesson?   Yes/ No 2. 			Was it difficult to understand? Yes/ No 3. 			Was the atmosphere at the lesson friendly? Yes/No 4. 			Was the information at the lesson useful for you? Yes/No 5. Give a mark to yourself, 			please. 5/4/3 |  			Задают 			вопросы 			по домашнему 			заданию 
 How 			many sentences must be there in the message? 
 
 |  			Коммуникативные 			УУД Регулятивные 			УУД Общеучебные 			УУД  			 рефлексия 			способов  и 			условий действия, 			контроль и 			оценка процесса 			и результатов 			деятельности. 						 
 |