12+  Свидетельство СМИ ЭЛ № ФС 77 - 70917
Лицензия на образовательную деятельность №0001058
Пользовательское соглашение     Контактная и правовая информация
 
Педагогическое сообщество
УРОК.РФУРОК
 
Материал опубликовала
Ярусова Виктория Сергеевна1133
Учитель английского языка начальной и основной общеобразовательной школы
Россия, Вологодская обл., Шексна

Технологическая карта урока английского языка

Предмет: Английский язык

Класс: 4

УМК: «Enjoy English» для 3-4 классов автор М.З. Биболетова

Тема урока: What is the weather like?

Цель урока: - Знакомство с лексико-грамматическим материалом по теме «Погода и времена года»

Образовательный компонент (образовательные задачи): расширение общего кругозора учащихся, расширение социокультурных знаний.

Развивающий компонент (развивающие задачи): развитие языковых способностей учащихся,  творческого мышления, готовности к коммуникации, творческой и поисковой активности учащихся, языковой догадки.

Воспитательный компонент цели: (воспитательные задачи): создание условий для формирования у учащихся интереса к окружающему миру, поддержание интереса к учению (развитие мотивации); развитие у школьников умения сотрудничать, активно слушать, воспитание прилежного отношения к учебе.

Практический компонент цели: (практические задачи): изучение лексических единиц по теме "Погода и времена года", развитие орфографических навыков, развитие навыков чтения с общим пониманием текста, развитие навыков неподготовленной монологической речи.

Методы обучения: 

Коммуникативный метод с использованием индивидуальной, парной и групповой работы учащихся;

личностно-ориентированный;

эмоционально- деятельный;

аудиовизуальный;

Оборудование:      

- доска.

  - раздаточный материалкарточки

Stage

(time)

Teacher procedures

Children actions

Materials

Interaction form

Greeting and warming up

(2 min)

Introduction to the topic of the lesson.

(1 min)

       

What seasons do you know?

Can you skate in summer?

What can you do in summer?

What winter sports do you know?

Is winter a cold season?

Is it snowy in winter?

Do you like sunny autumn?

T.: Let`s try to guess what our lesson will be about. Who knows what we will speak about?

You are right.

Pupils answer the questions.

Teacher helps pupils to understand the meaning of new words.

Children must guess the topic of the lesson

Weather

 

T→Pp

T↔Pp

Phonetic activities

(2 min)

When the weather is wet

We must not fret.

When the weather is cold,

We must not scold.

When the weather is warm,

We must not storm

But be thankful together,

Whatever the weather.

Children repeat after the teacher

 

T→Pp

Lexical activities

(3 min)

Look at the cards and guess the meaning of the words.

Cold, hot, frosty, dry, cloudy, snowy, windy.

Now, repeat after me the new words.

(all together, the first row\ the second, one by one)

Children repeat after the teacher the new words, guess the meaning of the words and write down the new words.

Flash-cards

sunny windy

cloudy snowy

cold hot

 

Reflection

(8 min)

T.: now, look at the blackboard and find the оdd words.

T.: The next task is to translate the word combinations

Children go to the blackboard and underline the odd words.

Children do the task in written form, then hand in the cards.

The words are on the board

windy, snowy, cold, warm

cold, sunny, hot, warm

summer, spring, hot, winter,

windy, snowy, cloudy, sunny

Cards

Снежная зима

Ветреная погода

Холодная весна

Солнечный, но ветреный день

Жаркое и солнечное лето

Pp→T

Grammar activities

2

T.: Look at the blackboard, compare and remember:

It is cold

холодно

 

It`s cold

It is winter

зима

 

It`s winter

Children read the constructions

board

T→Pp

Reflection

5

Now, let`s drill this construction.

Teacher dictates the sentences: Тепло. Ветрено. Солнечно. Облачно. Осень. Снежно.

Pupils translate the sentences and write them on the board. They go to the board one by one.

board, exercise books

P1,2,3→T

Pause

2

Head and shoulders,

Knees and toes.

Head and shoulders,

Knees and toes.

And eyes, and ears,

And mouth, and nose,

Head and shoulders,

Knees and toes.

   

T→Pp

Reading activities

5

T.: Let`s continue our lesson. Your task is to read the story and answer the question “What do the children see in the sky?”

Children`s answer:

the ducks

Student`s book

P1,2,3→T

Post-reading activities

9

T.: 1. Now, children, look at the pictures and put them in the correct order.

2. Now, let`s answer the questions.

Children choose the right variant: c)

Pupils answer the questions

Student`s book

Page 8 ex.9

Student`s book

Page 8 ex.10

P1→T

Pp→T

Homework

1 min

T.: write down your home task: learn by heart new words

on page 7, ex.2p18

   

T→Pp

Опубликовано в группе «УРОК.РФ: группа для участников конкурсов»


Комментарии (0)

Чтобы написать комментарий необходимо авторизоваться.