Методическая разработка урока по английскому языку в 4 классе «Эти удивительные животные»
Муниципальное бюджетное общеобразовательное учреждение гимназия №7 г. Хабаровска
Методическая разработка урока
по английскому языку
в 4 классе
“Эти удивительные животные”
Составитель:
учитель английского языка
Палюлина Елена Владимировна
Разработка урока
по английскому языку в 4 классе
Тема урока: Amazing animals (Эти удивительные животные)
Тип урока: обобщение и систематизация знаний учащихся.
Цель урока: развивать коммуникативные компетенции, обобщить и закрепить полученные знания по теме « Животные», повысить интерес к изучению английского языка.
Технологии: игровая, проектная
Методы: наглядные, поисковые, беседа, интерактивный
Формы работы: групповая и индивидуальная работа, фронтальная работа
Ресурсы: УМК "Spotlight-4"; видео-приложение, раздаточный материал (задания в группах)
Оснащение: демонстрационный ПК, мультимедиа проектор, экран.
Ход урока
I.Организационный этап урока. (1-2 мин)
Teacher: Good morning, children! I am glad to see you. Let’s start our lesson.
Today we have «The Show of Knowledge» . You’ll have different tasks to do. Let’s see who is smarter and quicker!
II. Определение темы урока. ( ученики сами формулируют тему урока)
The first station is “The puzzle station” (5 мин)
Teacher: Have a look at the blackboard, please. Here is a puzzle for you to do. Try to find out the theme of our lesson. There are two words, you see.
1. Complete the crossword first. Then take the letters with numbers and put them in the right order. You will read the topic of our lesson. You’ll get a point for each right answer. (14points)
Учащиеся решают кроссворд в группах и составляют из букв, маркированных цифрами, тему урока. (Раздаточный материал – кроссворд и шифрограмма)
Teacher: Good job! Well, name the animals that you see in crossword. (учащиеся называют животных) And now tell me the topic of our lesson!
Students: “Amazing Animals” (на доске вписываем тему)
Teacher: Great! Today we are going to talk about amazing animals.
2. The second station “ The Project- station” (10 мин)
Teacher: By the way, all of you are divided into 3 teams: Elephants, Hippos and Giraffes. What do you know about these animals? Some of your classmates prepared mini presentations. Let’s listen and complete the fact-files. You’ll get a point for each right answer
(Учащиеся рассказывают свои мини проекты о животных: hippos, giraffes, elephants.
В командах дети заполняют файлы о животных.)
Teacher: Thank you for your great job! Let’s check your fact files (команды зачитывает составленные файлы) (5 points)
3. The third station “Quiz station” (5 мин)
Teacher: As we see animals are very different, they can be taller or fatter and bigger than others, but all of these creatures are really amazing. How well do you know them? I have a little quiz for you. Complete it and then do. You’ll get a point for each right answer. (учащиеся решают квиз + сравнит степень прилагат) (6 points)
4. The fourth station “The Relaxation- station” (1-2мин)
Teacher: You did a good job! It’s time to have a little rest and play. Please stand up. If you know animals so well you can show them. Imagine you’re a tall giraffe, a big elephant, a hippo, a monkey… (Учащиеся изображают разных животных, следуя описанию)
5. The fifth station “The Riddle – station” (5 мин)
Teacher: We continue to play. I have some riddles for you. Guess “What is it?” (2points)
You’ll get a point for each right answer. (каждая команда решает по 2 загадки)
1. It has got a long tail and a lot of teeth. It is big and green ( a crocodile)
2. It lives in the sea, it can swim very well. It’s very clever.( a dolphin)
3. It is big and fat. It lives in Africa. It sleeps most of the day and eats at night. (a hippo)
4. It eats bananas and it climbs trees. (a monkey)
5. It’s very tall animal. It’s got long legs and it eats leaves. (a giraffe)
6. It’s very big and grey. It lives in the sea and can travel a lot. (a whale)
6. More about animals-station (10мин)
Teacher: Well done! You are very good at solving riddles. Look at the blackboard. You can see different animals there. What animals do you like best of all? What is your favourite animal, Ksenya?
Student: My favourite animal is a grey Whale.
Teacher: Great! What animal do you like, Yana?
Student: I like a monkey.
Teacher: And you, Alina?
Student: I like a sea elephant
Teacher: Ksenya, I know you read a lot about Grey whales, and you, Alina, learnt interesting facts about sea elephants. Can you tell us about these animals, please?
Teacher: Listen attentively and then be ready to answer some questions. (Учащиеся рассказывают о животных, команды слушают, затем отвечают на вопросы)
Teacher: Thank you for such interesting information. Well, are you ready to answer the questions?
(учащиеся отвечают на 3 вопроса о Сером Ките) Good, well now you should complete the text about sea elephants. (учащиеся заполняют текст о морских тюленях)
Good job!
7. Подведение итогов урока. (2 -3 мин)
Dear boys and girls! You worked very hard today. Let’s count all your points. (на доске записываем результат)
Ученики выполняют самооценку деятельности на уроке, соотносят результаты своей деятельности с целями урока.
Подсчитывается общее количество набранных баллов и объявляется победившие участники, а также оценивается работа каждого ученика на уроке.
8. Рефлексия (2-3 мин)
Did you like the lesson? Что больше всего вам понравилось на уроке? Какие задания – станции вы бы отметили? (с помощью стикеров учащиеся отмечают те станции, где они проявили себя лучше всего)
Урок заканчиваем песней о животных.
Список литературы:
УМК авторов Н.И. Быкова, Дж. Дули.и другие «Английский в фокусе» : учебник английского языка для 4 класса общеобразовательного учреждения; Рабочая тетрадь, контрольные задания.
2019г
Кияйкина Наталья Федоровна